.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش آلودگي بزرگ‌ترين نيروگاه برق كشور

مديركل حفاظت از محيط زيست مازندران گفت: آلودگي نيروگاه شهيد سليمي نكا، بزرگ‌ترين نيروگاه برق كشور كاهش يافت.

به گزارش فارس ، رسول علي‌اشرفي‌پور پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعيت آلودگي بزرگ‌ترين نيروگاه برق كشور افزود: اين نيروگاه جزو نيروگاه‌هاي قديمي كشور است كه سهم بسياري در توليد برق كشور دارد و مورد حمايت فني و اجرايي دستگاه‌هاي اجرايي است.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با تاكيد بر اين نكته كه زماني اين نيروگاه از آلودگي هوا و فاضلاب رنج مي‌برد، گفت: آلودگي آب و خاك اين نيروگاه به حداقل ممكن رسيده و براي كم شدن آلودگي هوا در اين نيروگاه كارهاي بسيار خوبي انجام شده است.
وي بيان داشت: اين نيروگاه درصدد اخذ استانداردهاي ايزو براي كم شدن آلودگي‌ها نيز هست.
علي‌اشرفي‌پور درباره آخرين وضعيت ساخت پالايشگاه در استان مازندران گفت: مطالعات احداث پالايشگاه در منطقه كياسر شهرستان ساري به محيط زيست استان مازندران داده شده و اين اداره كل نيز بعد از كار كارشناسي، گزارش تهيه شده را به سازمان محيط زيست كشور تحويل داد.
مديركل محيط زيست مازندران با تاكيد بر اين نكته كه مطالعات تفصيلي ساخت پالايشگاه در مازندران در حال پيگيري است، اظهار داشت: اداره كل محيط زيست مازندران منتظر نتايج اين بررسي سازماني است.
وي اضافه كرد: محيط زيست در موافقت با اين كار انجام مطالعات تفصيلي ارزيابي را در سه نقطه از منطقه كياسر تقبل كرد.
علي‌اشرفي‌پور در پاسخ به سئوالي درباره ساخت شهر شيمي در مازندرن يادآور شد: ماهيت ساخت چنين شهري هنوز در محيط زيست مازندران استعلام نشده است.
‌وي درباره معضل انباشت زباله در استان اظهار داشت: در اين مورد مازندران به يك را‌ه‌حل منطقي رسيد، به طوري كه ساخت هشت كارخانه كمپوست در دستور كار قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه مراكز دفن زباله در برخي از شهرهاي مازندران قدمت 60 تا 70 ساله دارند، افزود: كارگروه پسماند مازندران به اين نتيجه رسيد كه مراكز دفن زباله سنتي پاسخگوي ساماندهي زباله در استان نيست.
علي‌اشرفي‌پور از خاك به عنوان بستر حيات ياد كرد و اضافه كرد: خاك بايد پاك نگه‌داشته شود و به همين علت ساخت كارخانه كمپوست اصلي‌ترين نسخه مهار مشكل زباله در مازندران است.
وي درباره كارخانه خودروسازي بابل و ضرورت تعامل محيط زيست با مديران دستگاه‌هاي اجرايي براي راه‌اندازي صنايع بزرگ و مادر در استان گفت: اين پروژه از سال 85 در دستور كار مديران استاني قرار گرفت و محيط زيست نيز فقط به شرط ايجاد كارخانه خودرو سازي با توسعه شهرك صنعتي رجه بابل موافقت كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اسد 27 بهمن 1392
اقای مدیرکل :لطفا درنظریه خود تجدید نظر بفرمایید.چراکه در دو سال اخیر بعلت مصرف بی رویه سوخت فصیلی بجای گاز نه تنها از آلودگی کاسته نشده بلکه به چندین برابر نیز افزایش یافته است.لطفا بررسیهای کارشناسانه بهتری انجام دهید تا شاید بتوانید مسئولیت تان را به بحو احسن تری انجام داده باشید.تا شاید رضایت خداوند را جلب نمایید
دلسوز محیط زیست 1 مهر 1393
واقعا جای تاسف است . الودگی نیروگاه نکا بحدی است که از بهشهر و فرح اباد نیز قابل رویت است . باغات مرکبات متاثر از این الودگی بوده و بارانهای اسیدی بخش وسیعی از اراضی را تهدید میکند . و متاسفانه سو مدیریت کاملا مشهود است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.